Crear Racons

La importància que l'aula puga arribar a ser un lloc propi i segur on tots i totes tinguen l'oportunitat de crear i expressar-se de manera lliure. Amb la creació de racons podem permetre aqueixa diversitat de pensaments i de gustos alhora que els brindem l'oportunitat d'aprendre a través d'activitats lúdiques, coneixent així els seus gustos i la seua manera espontània d'aprendre segons les seues necessitats i interessos, cadascun al seu ritme i respectant als companys cooperant com a grup i aula.


Hem creat aquesta metodologia ja que a través dels racons podem treballar les estacions. Estimulem i activem la seua curiositat a través de la motivació de crear la seua pròpia aula.

Com bé assenyala Maria Montessori📌 els racons han de ser espais de joc creats exclusivament perquè el xiquet puga desenvolupar les seues habilitats. Pel que juntament amb tots els xiquets i xiquetes hem creat un espai on cada estació té el seu racó.


👀Comencem dividint l'aula en quatre grups perquè tots i totes tingueren l'oportunitat de crear i expressar les seues idees, per això tots/as passaran per tots els racons en un temps indeterminat, ja que sí que hi haurà un temps més o menys per a utilitzar però seguirem els ritmes de cadascun d'ells.

Nosaltres els proporcionarem el material que ells i elles necessiten però els que crearan són ells, nosaltres com a mestres ajudarem si necessiten qualsevol cosa, perquè ells i elles sàpien que estan recolzats però puguen expressar-se de manera lliure.❗

A continuació hem afegit i fixat les imatges de com han quedat els racons de l'aula una vegada finalitzada l'activitat de decorar-la.




PRIMAVERA


ESTIU



TARDOR





HIVERN


Bibliografia: 

Gloppern, A. (2013, 29 abril). Metodología por rincones – recursos infantileshttps://www3.gobiernodecanarias.org/medusa/ecoblog/gloppern/2013/04/29/metodologia-por-rincones/

Floorplanner - login. (s. f.). https://floorplanner.com/projects/146837679/editor 



Comentarios

Entradas populares