Cuina

La cuina és un art, creatiu que permet explorar i provar nous hàbits i fórmules. Pel que els xiquets podrien donar curs a la seua imaginació, a més amb la realització adquirien habilitats i aprenentatges útils tant per a la seua vida actual com la seua vida adulta.

Hem creat aquest apartat de cuina amb els xiquets i xiquetes de l'aula ja que els beneficis de la cuina són múltiples, com ajudar-los a millorar la confiança en si mateixos, i/o enfortir aqueixa connexió de grup.

Els plats triats estan ambientats en les estacions de l'any, com totes les activitats dins de la nostra temàtica "jardí d'infància". Amb la realització d'aquests plats ens agradaria que els xiquets i xiquetes tinguen l'oportunitat de conéixer el menjar típic de cada estació, és a dir que aprenguen d'una manera lúdica i amb material que ja coneixen, això els dona seguretat en el moment de la realització.

Així mateix els plats realitzats són semblants però cap és igual ja que hem respectat els ritmes de tota l'aula. Nosaltres com a mestres hem estat ajudant al grup amb una base del plat perquè tots/as usen els mateixos aliments per a així que l'aprenentatge siga igualitari, però a l'hora de cuinar ens vam adonar de l'espai que es va arribar a crear dins de la cuina, ple d'emoció i il·lusió.




🌷🌹🌻PRIMAVERA🌷🌹🌻

La primavera és la millor època per a incorporar verdures o fruites ja que ens trobem en la temporada d'eixir a realitzar activitats a l'aire lliure i recollir flors i fruites de colors.
En aquest cas presentem a la classe les fruites del bosc per a tindre una primera presa de contacte tant amb la primavera, com amb el menjar típic de la temporada.

Una vegada conegut i explicat el plat a realitzar, ens vam posar en marxa i cuinem unes galetes delicioses a l'una de saludables. 

Imatge de la realització de galetes a l'aula.




🌞ESTIU🌞

L'estiu és l'estació en la qual els xiquets i xiquetes mes actius i relaxats alhora, és l'època de l'any en la qual estan de vacances i això de seguir una rutina ja els costa una mica.

Per això, als pocs dies de començar les vacances, decidim crear un batut saludable i molt fàcil de fer. Un batut de meló d'Alger, amb el seu color cridaner i la seua manera d'empatar-lo ha fet que els xiquets i xiquetes de l'aula tinguen una beguda favorita saludable.




Imatge de la realització del batut de meló d'Alger a l'aula





TARDOR🌿

La tardor és una estació on les fulles dels arbres cauen , el clima canvia i fins i tot el temps ja que tant el dia com la nit té el mateix temps de duració. Són dades curioses que els sol causar interés i expectatives a l'aula, amb el que podem jugar perquè puguen aprendre més sobre aquesta estació.
En aquest cas realitzem el dia de la "*castañera", decidim posar-lo com un dia sencer ja que totes les famílies van tindre l'oportunitat d'entrar durant tot el matí, per a així fer partícips a tots.
A més al pati del col·legi muntem un lloc creat per l'aula durant la setmana i era el de realitzar castanyes, anàvem tots disfressats de castanyeros i castanyeras, ja que el fruit típic de la tardor és la castanya .

Per això van aprendre d'una manera lúdica el fruit típic de l'estació i la història de la "Castanyera".




HIVERN☃

A l'hivern, la preparació de galetes brinda a l'aula una experiència educativa pràctica i enriquidora ja que va més enllà del procés de realització , també el conéixer els aliments i interessar-se per la pròpia estació pel simple fet de fer galetes.


En aquest cas hem realitzat una variació de galetes de Gingebre amb la forma que triaren deixant-les a lliure elecció creant així l'oportunitat de desenvolupar tant habilitats acadèmiques com socials, a més d'habilitats emocionals importants.

Així mateix cal destacar la importància de la tradició en aquests plats. Les galetes de gingebre tradicionalment es realitzen en nadal a les cases d'abans i fins i tot que hui dia continuen existint famílies que s'ajunten a realitzar-les, cada vegada hi ha menys, per la qual cosa volem reprendre aqueix tipus de tradicions que t'acosten als teus familiars i amics.

Imatge realitzada a l'aula





Ens han sorprés la paciència que han arribat a tindre a l'hora de la realització del plat, era un objectiu que existia quan comencem a elaborar el plat i l'han complit amb èxit ja que fins i tot que existira aqueixa il·lusió i excitació van tindre aqueixa paciència per a poder relaxar-se expressar els seus sentiments de manera controlada.


Així mateix volem agrair a les famílies en la participació d'aquestes activitats i la implicació que ha fet que l'aula arribe amb il·lusió a cadascuna de les activitats.

Comentarios

Entradas populares